marți, 19 martie 2013

Vrei sa ma faci fericit?

Daca destinatiile turistice ar fi oameni si nu locuri, probabil ca ar putea fi impartite in destinatii turistice masculine si feminine. Sigur, este o chestiune de perceptii, de impresii pe care ti le lasa un loc dupa ce l-ai vizitat sau atunci cand citesti despre ele. Intocmai ca si in cazul oamenilor.
Uite, ca sa ma intelegeti mai bine, eu vad de exemplu Finlanda sau Scotia ca destinatii pur masculine, nu in sensul ca se potrivesc numai barbatilor, ci ca iti inspira o duritate si o personalitate mai aspra. Vanturile puternice, frigul, vremea ploioasa si campurile largi care te indeamna mai degraba catre actiune decat spre relaxare si opulenta.
La polul opus sunt acele destinatii feminine, calde, relaxante, interesante din care nu ai mai pleca curand. Mda, in alta ordine de idei recunosc ca uneori si doar uneori, noi barbatii suntem mai greu de "digerat" cu personalitatea noastra decat voi, femeile. Si faptul ca inca suntem in luna martie si numai acest lucru, ma face sa o recunosc.
Acum, pentru ca scopul meu in aceasta perioada care abunda in oferte turistice early booking sau nu, este sa imi gasesc un pachet de vacanta potrivit este ca si cum mi-as cauta o nevasta, nu? Intru pe site-ul agentiei de turism Paralela 45 la care am apelat de fiecare data cand am vrut sa imi planific concediul, si la cateva ore dupa aceea, primesc urmatorul email:


Dragul meu turist S.,

Doresc sa iti multumesc pentru faptul ca ai apelat la rudele mele apropiate din cadrul agentiei de turism Paralela 45. Intr-adevar, i-am lasat pe ei sa se ocupe de treburile mele, de verificatul cererilor si transmisul raspunsului meu mai departe deoarece eu imi petrec destul de mult timp relaxandu-ma si plimbandu-ma cu prietenii mei de peste tot din lume. 
Ah, ce aiurita sunt, am uitat sa ma prezint - sunt Barcelona Costa Brava de Columb y Gaudi. Incantata de cunostinta! Barcelona este prenumele meu, cateodata prietenii care vin sa petreaca vacanta in Barcelona imi spun Barca, mai ales in perioada cand sunt meciuri si la mine acasa, pe stadionul de fotbal Camp Nou joaca FC Barcelona. Oh Dios, daca ai vedea ce vacarm se creeaza! Dar nu-i nimic, mie imi place sa primesc oameni de peste tot, sunt foarte ospitaliera si deschisa. Deci poti sa imi spui si tu tot Barca. 
Costa Brava este numele meu de familie, iar explicatia tine de o traditie mai veche, cand prietenii mei turisti preferau atunci cand veneau in zona de Nord a Spaniei (tinutul de unde provin eu) sa viziteze ambele locuri - si orasul, si Costa Brava, datorita distantei foarte mici - aproape 30 de minute. Desi cele doua zone sunt destul de diferite - Barcelona este moderna, plina de arhitectura si alte constructii renumite, Costa Brava este chiar pe malul marii, un tinut ceva mai salbatic cu un port foarte mare. Asa m-am ales cu ambele nume.
Iar in ceea ce priveste insemnele nobiliare Columb y Gaudi, acestea vin de la stramosii mei. Dupa cum vezi, sunt de vita nobila. Cristofor Columb se spune ca era din Barcelona, de aceea ii port numele, iar Gaudi a fost celalalt stramos al meu care m-a adus la rangul faimos la care sunt astazi datorita lucrarilor sale. El a fost un mare arhitect, operele sale impresionand pe toti cei care ajung la mine.
De altfel, datorita lui am mostenit si o larga avere...culturala, deci poti spune ca daca decizi sa te casatoresti cu mine, vin deja cu zestre. Uite, ca sa intelegi, case intregi precum Casa Battlo sau casa Mila imi apartin, am pana si un parc - Parcul Guell, al meu in intregime. Nu mai vorbesc ca fiind o fire religioasa, detin cea mai impunatoare si neobisnuita catedrala - Sagrada Familia. Nu este interesant cu se numeste? Este de fapt numele pe care l-a dat stramosul meu Gaudi in memoria intregului nostru neam si pentru ca aceasta valoare sa mearga mai departe.
Ce sa iti mai zic, ca toate femeile imi place enorm sa merg la shopping, iar aici vei gasi Piete exceptionale pline cu suveniruri si nu numai, unde ma poti plimba. Daca esti amator de arta (si sper ca esti, pentru ca mie imi place la nebunie) putem vizita muzeele dedicate lui Picasso si Gaudi sau Muzeul de ciocolata.
Nu vreau sa par lipsita de modestie, dragul meu, dar sa stii ca sunt de asemenea o buna bucatareasa. Mancarurile traditionale pregatite de mine te vor fascina imediat. Doar se spune ca...dragostea trece prin stomac, nu? Cel mai avantajos va fi sa apelezi la un serviciu Charter Costa Brava din Bucuresti sau Cluj.
Iata, acestea fiind spuse, te abraco mucho si te astept. Uite, iti trimit si o poza cu mine pentru ca stiu ca te-ai indragostit. Pana ne vedem, iti va folosi sa iti diminueze dorul de mine!

Hasta luego!
Barca


Intr-adevar...dragostea trece prin...imagini! Acum stiu unde imi voi petrece concediul anul acesta.

Articol scris pentru Spring Superblog. Imagine preluata de pe site-ul agentiei de turism Paralela 45.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu