luni, 25 martie 2013

Toate panzele sus!

Ei bine, doamnelor si domnisoarelor, vreau sa va impartasesc cea mai tare surpriza de care am avut parte in ultimii ani. Sa incep cu inceputul, zic: cum stateam eu asa intr-o zi, linistit si abia trezit dupa tura a treia. Imi sorbeam tacticos cafeaua si ma uitam pe geamul de la bucatarie cum vantul rece de sfarsit de martie invartea niste pungi pe strada.Oamenii aplecati de spate si infofoliti in fulare, geci si caciuli se indreptau catre un loc sau altul. "Brrrr", ma zgribulisem si eu nitel numai uitandu-ma la ei, doar ca datorita caldurii din apartament reusisem sa ies din starea aceasta si sa imi imaginez niste plaje insorite cu nisip cald...undeva departe.

Cum stateam eu asa si visam ca vrabia castronul cu malai, numai ce ma pomenesc ca suna cineva la usa. Ma ridic si deschid, in fata mea fiind un baietan de vreo 19 ani asa, cu un pachet:
- Aveti un colet! Sunteti dl. Cutarescu?
- Da. De la cine este coletul?
- De la Dna sau dra. Cutarescu. Semnati-mi si mie aici va rog.
Nu cunosc nici o doamna sau domnisoara Cutarescu, dar semnez, pentru ca vreau sa vad ce este in pachet. Ma gandesc la vreo farsa facuta de vreun prieten ceva, plus ca, in cazul meu se aplica remarcabil zicala aceea cu pisica si curiozitatea.
Deschid minunatie de pachet si ce-mi fu dat sa vad? Eeei? nu-i asa ca v-am facut curiosi? Sa va arat, mai bine:


Bineinteles, lasand la o parte patratelele si pectoralii, pe care costumul de baie (pentru ca acesta era continutul pachetului) ii scoate in evidenta perfect, vreau sa va spun ca materialul este atat de flexibil, dar in acelasi timp ferm, incat uitandu-ma in oglinda, recunosc ca am exclamat: "I'm sexy and I know it!"
Vroiam sa arunc cutia si ambalajul, cand cade din el un biletel pe care scria cu scrisul sotiei mele: "Ghici unde plecam maine"!
Dau sa o sun, imi respinge apelul.Offf, curiozitatea asta. Ma intrebam daca nu cumva a spart vreo banca ceva si daca a spart-o, nu-i problema, problema era sa coincida planurile noastre.
Oricum, nu conta pana la urma, atata timp cat plecam in vacanta - era cu soare pentru ca de aceea imi facuse cadou costumul de baie de la Jolidon, undeva unde este soare si cel mai probabil eu nu va trebui sa conduc masina. Stateam relaxat in pat, in continuare imbracat cu costumul de baie, cu bratele sub cap si imaginandu-mi locul viitoarei vacante perfecte: sa fie Grecia? sa fie Seychelles?
Simteam in nari mirosul apei sarate si auzeam valurile izbindu-se de lemnul tare. Pe creasta valurilor se forma o dantela de spuma alba, care contrasta cu albastrul inchis al apei. Ici si colo auzeam cantecul delfinilor care se jucau in apa, pescarusii zburand deasupra noastra. Sub talpi, podeaua yachtului era incinsa si imi placea, panzele albe flutural vesel in bataia vantului. Sotia mea, imbracata intr-un costum superb turcoaz cu un pareo in jurul soldurilor imi incanta privirea, asezata langa timona pe care o manuiam lejer si indemanatic.
- Cred ca vom ajunge pe coasta Braziliei chiar la timp pentru a prinde apusul, draga mea, ce zici.
- Cred ca ai dreptate, de fapt, uite vad pamant in departare. Vezi si tu?
- Da, ne apropiem. Abia astept sa ajungem. Alte plaje fine, alte femei frumoase, alta mancare gustoasa si o gramada de locuri de vizitat...Iubito, zic sarutandu-i mana, iti multumesc pentru aceasta vacanta perfecta...o vacanta de vis. Mi-am indeplinit cel mai mare vis - acela de a face o croaziera, cu yachtul, pe Atlantic...Este nemaipomenit!
- Vacanta aceasta stii si tu ca nu ar fi fost posibila daca nu aveam norocul sa o castigam la tombola. Este un vis devenit realitate pentru amandoi. Si ca sa nu mai zic ca tu, sotul meu, arati bestial in acest costum - Vrei sa mergem in cabina, capitane?Pentru vreo ora, asa?
Suna telefonul tocmai atunci, fir'ar sa fie, trezindu-ma din minunatie de vis. Era sotia mea, care vazuse apelul meu si sunase inapoi.
- Hei, iubitule, ai primit cadoul?
- Daaaa si ia spune-mi unde mergem? Cum? Cand?
- Iti dau detaliile mai tarziu. Maine plecam, incepe sa impachetezi pana ajung eu. Zi-mi daca ti-ai dat seama unde mergem.
- Iubita mea, nu stiu la ce destinatie te-ai gandit tu, dar eu acum cateva minute am visat ca eram intr-o croaziera, pe yachtul nostru, in Atlantic si vizitand America Centrala, ultima destinatie fiind Brazilia. Dar, desigur, a fost doar un vis...
- Ba eu zic ca a fost o premonitie, pentru ca exact acolo vom merge.
- M-a inspirat costumul de baie, zic eu, nemaiincapandu-mi in piele de fericire!
- Ne vedem putin mai tarziu...
Nu mai stiu ce a zis ea pe urma, eu cred ca am lesinat la celalat capat al telefonului!

Articol scris pentru Spring Superblog 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu