marți, 26 martie 2013

Corfu, agapi mou!

- Si? Cum a fost? Ai poze? ma opresc inca de la intrarea in firma cateva colege. Femeile tot cu pozele...daca ar fi dupa ele ne-am petrece tot concediul facand poze, cam cate 10 pentru fiecare cadru si cand ajung acasa spun ca tot nu au destule.
- Ia zi, frate, ai baut uzo? Grecoaicele cum erau? Nu pari prea bronzat sa stii. Cum afost hotelul? Cu ce agentie ai mers? S-a meritat? 
Ultimul tir de intrebari venea din partea colegilor. Barbatii, cand te intorci dintr-un concediu au alte preocupari: banii, cat ai cheltuit, ce ai baut si ce ai mancat evident si mai ales cum erau femeile de prin zona unde ai plecat. Inchizitia eramic copil. Eu sunt sigur ca fiecare dintre voi a trecut prin etapele acestea in fiecare concediu, mai ales in cel de vara.
De obicei euforia celor din jurul tau dureaza cam o saptamana-doua, pana se raspandeste vestea pe unde ai fost si toti repeta aceleasi intrebari, iar tu dai aceleasi raspunsuri si porti in permanenta cu tine un stick cu poze sau cel mai bine le pui pe facebook unde amici si rude si prieteni continua sa iti dea like-uri la pozele din concediu chiar daca tu acum esti in decembrie si te pregatesti de sarbatori. In unele zone, informatia ajunge mai tarziu - riscurile meseriei, zic!

Asa ca pentru a scapa mai ieftin cu explicatiile am pregatit un filmulet pe care l-am pus pentru vacanta in Corfu. Mai jos puteti vedea filmul:


Ce simplu ar fi daca oamenii s-ar multumi doar cu un filmulet. Nuuu, ei vor detalii peste detalii. Here we go:
- Daaa, dragelor, am o gramada de fotografii, o sa le incarc zilele astea pe facebook. Am prins o vreme minunata. De fapt, acolo cam greu sa prnzi vreo vijelie sau vreme urata cu ploi daca te duci in August. O gramada de magazine de unde iti poti cumpara suveniruri. V-am adus si voua o cutie de baklava.
- Noi, baieti, haide sa iesim la o tigara. Asa, fiti atenti, recomand oricui vrea samearga in Grecia sa viziteze Corfu. Eu am ales Agentia de turism Paralela 45 si nu imi pare rau nici o secunda. De fapt oricum sunt agentia cu care imi fac de obicei concediile si nu am avut deloc surprize neplacute cu ei. Ce discuti de la inceput, asa ramane, fara dezamagiri la hoteluri sau cu transportul. Am luat vreo doua sticle de uzo, bai e cam ca palinca la noi dar mai aromata. Diseara iesim in oras si iau cu mine o sticla sa petrecem. Oricum cred ca dupa vreo doua pahare ne facem praf. Femeile, ce sa zic, asa si asa, stiti si voi ce se spune despre grecoaice: ochi frumosi, dar nasul mare. Nu prea m-am dus pe la cluburi ca nah, eram cu nevasta, cu copil, mai greu...dar ce era de turisti si de cluburi in anumite zone. Au chiar orasele in afara orasului Corfu unde e plin de asa ceva, doar pentru distractie si suveniruri.
- Si? Ce-ai vizitat? Nu am auzit prea multe despre Corfu in afara de plaja si mare. E de relaxat.
- Da, este si de relaxat, dar eu ma plictisesc repede sa stau doar la plaja si in apa. Imi place sa cunosc traditiile locurilor, altfel poti alege orice locatie din lumea asta si nu inveti prea multe. Uite, stiti ca inainte in insula aceasta traia civilizatia feniciana, nu? Cica numele de fenicieni vine de la o legenda (ei le aveau cu zeii si legendele) si se zice ca Poseidon, zeul marii s-ar fi indragostit de o nimfa si a avut cu ea un fiu pe care l-a numit Phaiax. De la numele lui au luat pe urma denumirea de fenicieni.
Pe urma recomand sa treceti prin Canal D'amour, tunelul dragostei - exista o legenda cum ca cine trece pe acolo, la iesire va intalni iubirea vietii lui. Asa ca, Marcele e fix pentru tine ca tot esti burlac. 
Nevasta-mea este innebunita dupa palate si castele si alte constructii din astea antice, asa ca in Corfu a avut ce face - sunt o multime de fortarete si castele de vizitat, palate. Intr-unul din ele a stat si Imparateasta Austriei Sissi care era o mare colectionara si amatoare de tot ce este frumos. Practic la castelul acela gasesti o multime de statui ale lui Ahile.
Ce mi-a mai placut mie, este o zona numita Paleokastritsa si unde cica Poseidon ar fi transformat in stanca corabia lui Ulise. Frumos, ce sa mai?! De fapt este atat de frumos incat acolo s-au filmat unul din episoadele din Agentul 007 si filmul "Laguna albastra".
- Deci e de mers acolo...
- Daaa, clar, eu deja mi-am facu rezervare pentru februarie. Nevasta-mea cand a auzit ca atunci este Festivalul Corfu, cu masti ca la Venetia a zis ca nu rateaza pentru nimic in lume. Asa ca fratilor, mergem iar acolo. Noua ne-a placut maxim si recomandam tuturor.

Articol scris pentru Spring Superblog 2013.
* Imaginile au fost preluate o parte din arhiva personala si o parte de pe google images. Informatii au fost preluate de pe wikipedia si site-ul descopera.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu